1 Haziran 2010 Salı

Çocukken günlük tutmak...

Size de büyüklerinizin böyle bir baskısı olmuş muydu küçükken? "Günlük tut, gün içinde yaptıklarını yaz." Veya kendi isteğinizle günlük tuttuğunuz olmuş muydu?
Şu an  bu satırları yazarken bile gülmem geliyor :) Neden derseniz: Çünkü kendi yazdıklarım aklıma geliyor da ondan!
Tahminimce 8 yaşında filandım. Çok sevdiğim bir teyzem (kendisi öğretmendi.) bana günlük yazmamı önerdi hatta yanında bir de çok şirin bir defter aldı. Ben de o sıralar yaz tatilindeyim. Malumunuz ilkokulda yaz tatilleri hayli uzundu! Neyse, başladım yazmaya. Eminim tahayyül edebilirsiniz neler yazdığımı zira 8 yaşında bir çocuğun hayatında ne gibi aksiyon ve entrika olabilirse bende onları karalıyordum deftere. Hergün aynı şekilde başlayıp aynı şekilde biten tek paragraflık kompozisyon: "Bu sabah kalktım, kahvaltımı ettim, arkadaşlarımla sokakta oynadım, akşam annanem (!) çağırdı, yemek yedim, uyudum."
Arada değişik herhangi birşey olursa, doğru yoldan tek sapma o oluyordu: "Bugün Almanya'dan küçük dedeler geldi." gibi...

Gel zaman git zaman defter doldu. Bu anlattığım teyzemse bir gün okumaya kalkmasın mı! (Bu arada güya adı günlük ama tüm sırlarım ifşa ediliyor, herkes okuyor çünkü!!!) Bir de bakıyor ki deftere, sanki sayfa aralarına karbon kağıdı konmuşçasına her sayfa aynı :)

Bana günlüğün böyle tutulmayacağını, bu şekilde dümdüz yazılmaması gerektiğini söyledi o gün. Ancak daha evvel de belirttiğim gibi yaşım 8, ben hala daha anlayamıyorum günlük nasıl tutulur, saf saf teyzemin yüzüne bakıyorum!

Aradan yıllar geçti, yaklaşık 16 yaşına geldiğimde, günlük nasıl tutulur, içgüdüsel olarak öğrendim! Ama o zaman da, gerçekten gizli olması gerektiğinden, okunması riskini göze alamadığımdan (!) günlük tutmamaya karar verdim.
Keşke o ilk günlüğümü bulabilsem. Kimbilir nerdedir şimdi.
Ancak benim günlüğümden daha da hoş bir hatıra var elimde. Murat'ın okuma yazmayı ilk öğrenirkenki defteri!!! Ömer babamız saklamış. Bana verdi. İlk okuduğumda hem güldüm hem ağladım. O kadar güzel ki :)

Ama karar verdim, ilerde ben de çocuğumunkileri saklayacağım. Ona benden hatıra kalmalı...

Hiç yorum yok: