11 Mayıs 2010 Salı

WINDOWS 7

Geçen aylarda Windows ailesine yeni işletim sistemi Windows 7'yi piyasaya sundu. Kurmadan önce biraz tereddüt ettik; ne de olsa Windows Vista'yı aldığımıza pişman olmuştuk. İşletim sistemini kurduktan sonra ise korkularımızın çoğunun yersiz olduğunu gördük. Çoğunu diyorum çünkü birkaç ufak hatalar bulunmakta.

Windows 7'den genel olarak bahsetmek gerekirse; bu sürüm artık Windows Vista kadar sistem gereksinimi istemiyor ve stabil halde yaklaşık 450-500 MB Ram kullanıyor. Bu değerin Windwos Vista'da 1GB'a yakın olduğunu düşünürsek aynı özelliklere sahip olan W7 için gerçekten bir başarı. Temalarımız arasında yine Windows Aero bulunmakta fakat buna artı olarak birkaç kullanıcı dostu özellik eklenmiş. Örnek olarak pencelerinizi minimize ettiğinde aynı pencereler grup olarak taskbar'da toplanyor ve üzerlerine fare ile geldiğinizde minik pencereler şeklinde size sunum yapmakta.

Vista ile kullandığınız bütün sürücüleri Windows 7'de kullanabiliyorsunuz. Piyasada yine 3 ayrı adet Windows 7 bulunmakta. (Basic, Business ve Ultimate). Bu sürümlerde dikkat edilmesi gereken ise bazı sürümlerinde sonun " N" işareti bulunmakta. Bunun anlamı ise Avrupa Birliği'nin Windows'a karşı aldığı karar ile (sistemde sadece Windows Media Player'ın bulunması diğer playerlara haksızlık edildiğinin düşünülmesi) sistemde Windows Media Player'ın bulunmaması.

Bu arada Microsoft Office 2010, SQL Server 2008 ve Visual Studio 2010 piyasaya çıktı. :)

Son söz: Üzerinden onca yıl geçmesine rağmen ben hala en iyi işletim sisteminin Windows XP olduğunu düşünüyorum.

3 yorum:

Canstin dedi ki...

http://img534.imageshack.us/img534/5965/bihterkilodu.jpg

bence daha çok böyle şeyler üstüne yazmalısınız.

Sezin dedi ki...

resim çıkmıyo ki.

Sezin dedi ki...

sorry, çıkıyomuş da, korktum, neyse..