19 Mayıs 2010 Çarşamba

Düğün sezonu..

Evet arkadaşlar, artık günümüzde düğün sezonu diye bir kavram var. Mayıs ayında başlayıp, havaların durumuna göre Eylül - Ekim gibi bitiyor. Siz bu zaman zarfında evlenmeye karar verirseniz, erken davranmanız gerek çünkü biraz geç kaldığınız takdirde nikah da olsa, düğün de olsa, ne evlenebileceğiniz bir belediye sarayı (!) ne de sizi evlendirecek bir nikah memuru bulabiliyorsunuz! Örnek olarak biz, bu durumu yaşayan iki vatandaş, her büyük insanın erken demesine rağmen, Mart ayında yer ayırtmaya gittik ve Ağustos için kalan sadece ve sadece 2 haftasonundan birini seçmek zorunda kaldık!

Oldukça klişe bir cümleyle başlamam gerek ikinci paragrafıma; Şimdiki aklım olsaydı :)
Şimdiki aklım olsaydı kışın evlenirdim. Neden derseniz; Bir kere yazın okadar çok arka arkaya nikah oluyor ki, birinden öbürüne yetişmek zorunda kalıyor insan! Dolayısıyla insanların size olan ilgisi çok kısa sürüyor.
İkincisi sıcak insanı öylesine bunaltıyor ki, nikahtan veya düğünden sonra eve geldiğinizde hem gelinlik üstünüze yapışmış oluyor, çıkartamıyorsunuz, hem de balayında gezmeye enerji kalmıyor!
Üçüncüsü yani sonuncusu ise, bizim gibi sadece nikah yapıyorsanız, istediğiniz belediye olsun, çingene mahallesi gibi kalabalık oluyor!

Şimdiki aklım olsaydı düğün veya kokteyl yapardım. Sadece arkadaşlarım ve yakın çevremle. Çünkü her genç kızın hayali olduğunu düğün yapmadıktan sonra anladım :) Hayatınız boyunca unutmuyor ve gelinliğimi biraz daha uzun giyebilseydim diyorsunuz!

Ve son kez şimdiki aklım olsaydı, o nikah masasında o kadar heyecanlı olmayıp, eğlenmeye çalışırdım. Daha doğrusu espriler ve komiklikler yapardım. Nasıl başlarsa öyle gider mantığı :)

Önümüzde birçok düğün ve nikah var. Yazın evlenen tüm arkadaşlara kolay gelsin diyorum.
Mustafa arkadaşımın ablası da evleniyormuş, ona da çok mutlu bir hayat diliyorum. (Mustafa'ya kolay gelsin diyorum:)
Ve yakın arkadaşlarımız Gamze ve Yaşar'a da mutluluklar diliyorum.

Bize lisedeyken özel hocalarımız şöyle derdi: "Siz üniversiteye girmeyi zor, çıkmayı kolay zannediyorsunuz ama aslolan girmesi kolay çıkması zordur!"
Evlenmek de onun gibi, nikaha kadar kolay gençler, nikahtan sonrası zor :)

Hiç yorum yok: